youngtimerbike

Historia pisana jednym śladem. Od japońskiej rewolucji końca lat 60., aż po spektakularny wyścig zbrojeń w latach 90..

Ducati Testatretta

3 min read

Cena: 24000 zł

Kontakt: Paweł Tarkowski 

Sprzedam Ducati 999 przerobione na torową replikę tego modelu, który w 2003r. całkowicie zdominował wyścigi WSBK. Ten model powoli staje się przedmiotem kultu i jest obecnie mocno poszukiwany. To już moje ósme Ducati, jestem pasjonatem marki. Ten konkretny egzemplarz bazowo to zwykłe 999 z 2003r. został odrestaurowany w 2017 roku w momencie, gdy stałem się jego właścicielem. Z założenia miała to być torówka, jednak homologowana do przemieszczania się po drogach. Posiada homologację drogową i pomimo torowych owiewek oraz braku nóżki dojeżdżałem tym motocyklem na kołach na niektóre tory. Jest zarejestrowany, ubezpieczony, posiada przegląd i wszystkie dokumenty. Zbudowałem go po to, aby cieszył pod każdym względem. Najpiękniejszy i nierzadko najszybszy motocykl na trackdayu. Na Poznaniu godnie utrzymywał tempo w grupie A. Pomimo niedużej mocy 130 KM i przestarzałej technologii nadal jest bardzo konkurencyjny na małych, dużych a nawet wielkich torach. Ustawiony całkowicie pod moje preferencje i styl jazdy. Zbudowany w firmie Motomaniax 121 w Warszawie i tam również serwisowany przez cały czas. Obecny przebieg to 50tys., przejechałem nim kilkanaście tys. i przez cały okres użytkowania spędziłem nim blisko 100 dni na torze. Jedyny w swojej postaci, być może jeden z niewielu tego typu projektów w ogóle. Ogromną uwagę przywiązuję również do wyglądu motocykla, wybrałem malowanie „FILA” z 2003r – takie, jakie było w fabrycznym zespole Ducati WSBK.

Lista modyfikacji:

  • silnik pełny cam timing rozrządu wraz z wystrojeniem na hamowni

  • tytanowy układ wydechowy Termignoni na grubych kolektorach

  • wysoko przepustowe wkładki filtrów powietrza

  • wyścigowy komputer w zestawie z wydechem

  • sprzęgło antyhoppingowe z czerwonym dociskiem

  • lekkie aluminiowe koło zamachowe od 749R

  • quickshifter

  • wyświetlacz biegów

  • szerokie płaskie clipony z modelu 1098

  • amortyzator skrętu Ohlins

  • tylny amortyzator Ohlins z modelu Hypermotard 1100SP

  • konwersja napędu na lżejszy 520

  • odelżona tylna rama

  • superlekki akumulator litowo- jonowy 900g

  • przetapicerowana kanapa

  • crashpady

  • slidery przedniej i tylnej osi

  • sporo różnych elemenów z carbonu

  • akcesoryjna radialna pompa hamulcowa Brembo

  • tarcze hamulcowe NG

  • lagi anodowane na złoto

  • odwrócona dźwignia zmiany biegów

  • krótki rollgaz Domino

  • zmodernizowana geometria

  • lekki torowy stelaż pod zegar

  • torowe owiewki

  • wyższy profil tylnej opony 180/60

  • akcesoryjne mikro kierunkowskazy

  • główny przewód chłodniczy Samco

  • mocowanie amortyzatora skrętu Ducabike

  • gwiazdki do regulacji przedniego zawieszenia Ducabike

  • lusterka w końcówkach kierownicy

  • tylna lampa LED zintegrowana

  • customowe sety

Motocykl jest nadal w bardzo dobrym stanie i chcę, aby w takim właśnie pozostał. Sprzedam go komuś kto obieca, że nie będzie już go używać więcej na torze. Bardzo się tam wysłużył. Czas przenieść go na wyścigową emeryturę. Jest to sprzęt hardcorowy, mocno oldschoolowy jeśli chodzi o ergonomię i filozofię jazdy, trudny w prowadzeniu, wymagający, z pewnością nie dla każdego ridera. Powinien zadbać o niego kolekcjoner, który docenia sam model i historię tego egzemplarza. W necie można znaleźć sporo filmów z tym konkretnym motocyklem w tym nagrania onboard z torów.

Czasy jakie kręciłem nim na drogowych oponach:

  • Poznań 1:44,2s
  • Slovakia Ring 2:24,1s
  • Radom 36,0s
  • Łódź 1:00,0s
  • Słomczyn 43,1s
  • Białystok 43,2s

More Stories

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may have missed